Curso de Redacción en Inglés

LOS CURSOS DE INGLES GRATIS PREFERIDOS POR LOS HISPANOHABLANTES

 

SECTION 5: BUSINESS WRITING

UNIT # 54 (continued)

Regresar a la primera parte de esta lección

Cancellation letters

Si necesitas cancelar una reserva es importante que se lo hagas saber al hotel o al agente de viajes lo antes posible a fin de evitar gastos extras.

Desde luego puedes adelantar tu cancelación por teléfono pero a continuación deberías hacerlo también por escrito. Esta sugerencia te evitará molestias en caso que el hotel o el operador turístico insista que no tiene ningún registro o antecedente de tu cancelación y acabes pagando por un servicio que no has utilizado. Al hacerlo por escrito –y manteniendo una copia– normalmente podrás sortear estos inconvenientes.

Aquí tienes dos cartas comunicando la cancelación de reservas. La primera es formal y la segunda, más informal, podría ser utilizada en un correo electrónico:

 

Dear Mr. Rollings,

 

I am writing to you to formally cancel my reservation at your hotel where I was due to be staying on January 16, 2008 for 1 (one) night (booking ref: MRH/182). It was a booking for two persons in a double room on a bed and breakfast basis.

I am also asking you to kindly refund the 250 dollars deposit back to my credit card, in accordance with your terms and conditions.

Thank you in advance for your co-operation and I apologise for any inconvenience I may have caused.

Yours sincerely,

 
 

Milton Muller

 
 
 
 
 

January 25, 2008

To: Las Condes Apart Hotel
      Santiago de Chile, Chile.

 
 

I would like to cancel my reservation for the 10-20 February 2008. The reservation is under the name 'Marcelo Sanders'.

I am now scheduled to arrive in Santiago on the 10th of March. Please advise if you have a similar room available from the 10-20 of March 2008.

Thanks,

 
 

Marcelo Sanders

 
 

Confirmation letter

Aquí tienes una carta en la cual un hotel confirma la reserva a su cliente:

 

Dear Mr. Vallejos,

 

With reference to your reservation of a single room on the night of Monday 25 March we are pleased to inform you that we can confirm your request.

I enclose a brochure with our rates of room accommodation and extra services. Please consult and send us a definitive written confirmation.

Yours sincerely,

 
 

Morgan Fuller
Reservations Manager

 
 

 

ACTIVITY # 54

ANSWERS

A continuación anímate a completar esta carta de confirmación que un cliente envía al hotel donde ha hecho una reserva previa.

 
 

16, Rulton Road
Bristol BS8 4QZ

 

November 21st, 2007.

The Bolton Gold Hotel
(
)
250 Merrill Avenue
Barford BA29 3ZX

 

 

Dear Sir or ,

 

This is to the reservation I by this morning.

: The nights of Wednesday, Thursday and Friday, February 24th-26th.

: Three single rooms with bath and shower, breakfast included.

' names: Ms Marina Vargas, Dr. Mariano Reinell, Prof. Rowland Moore.

 

Yours ,

 

Rowland Moore

 
 
 

om personal home page    |    om write